Previous Next

Моніторинг елементу внесеного до Національного переліку елементів нематеріальної культурної спадщини« Технологія виконання вишивки «білим по білому» селища Решетилівка Решетилівського району Полтавської області

Підприємство,

установа,

організація, що

здійснює заходи з

охорони елемента

нематеріальної

культурної

спадщини

Питання, що потребують надання інформації

Приклад, що слід розкрити у відповіді

Відповідь

Решетилівський художній професійний ліцей

Всеукраїнський центр вишивки та килимарства

Носії

Показати кількість носіїв,  які зазначені у картці:

А. які активно працюють;

Б. які володіють знаннями і в різний спосіб їх передають, але через вік не працюють повною мірою; тут можна подати інтерв’ю (запис розмов з ними), які проводили відповідальна установа за здійснення заходів з охорони елемента з метою фіксації  знань про елемент;

В. які працюють пасивно (ті, що виїхали на заробітки, але працюють, вміють і можуть передати знання та навички);

Г. ті, які навчилися – випускники закладів чи учні, що працювали з майстрами, але не були занесені до Облікової картки, бо оволоділи знаннями пізніше.

Окремо показати носіїв елементу, які виїхали за межі історичного ареалу побутування елементу НКС та активно популяризують саме цю техніку та знання про елемент.

Носії «Технологія виконання вишивки «білим по білому»

А:

1.Вакуленко Надія Вікторівна

2.Вакуленко Олександр Сергійович

3.Тушко (Вакуленко) Юлія Сергіївна

4.Дмитренко Наталія Євгенівна

5.Іпатій Ніна Іванівна

6.Кісь Алла Володимирівна

7.Коршунова Олена В’ячеславівна

8.Коваленко Світлана  Анатоліївна

9.Москівець Тетяна Олександрівна

10.Пілюгіна Лариса  Михайлівна

11.Пілюгіна Ольга Євгенівна

12.Зобенько Лідія Петрівна

13.Голуб Ольга Єгорівна

14.Голуб Світлана Іванівна

15.Шаратіна Тетяна Іванівна

Б:

16.Голуб Ольга Єгорівна

17.Таранець Катерина Кирилівна

В;

18.Чернявська Світлана Миколаївна

19. Антонець Аліса Василівна

Г:

20. Литвин Лариса Миколаївна

21. Карамушка Тетяна Володимирівна

22.Міллер Лідія Олексіївна

23.Кісенко Марина Олексіївна

24.Капустян Олена Олексіївна

26.Новак Іванна Павлівна

26.Авраменко Вікторія Василівна

27.Бережецька Надія Володимирівна

28.Саїдова Альона Сергіївна

29.Гасенко Галина Леонідівна

30.Хоменко Людмила Григорівна

31.Сукач Оксана Сергіївна

32.Третяк Каріна Ігорівн

33.Ільницька Мар’яна Миколаївна

34.Шкляр Вікторія Віталіївна

35.Скрипнік Олена Володимирівна

36.Павлюченко Ірина Миколаївна

37.Чаленко Ірина В’ячеславівна

38.Коваль Ніна В’ячеславівна

 

Які виїхали, але активно працюють,всі вони випускники Решетилівського художнього ліцею:

 

39.Забора Віра Петрівна

40.Забора Сергій Іванович

41.Рома Наталія

42.Справедлива Анастасія

43.Тарасенко Світлана Василівна

44.Лісова Алла Петрівна

45.Чухно Тетяна Павлівна

46.Кошова Надія Миколаївна

47.Черненко Олена

48.Демченко Тетяна

49.Костомаха Олександра

50.Андрусяк Олександра

51.Гурська Наталія

 

 

 

Показати основний принцип охорони – участь громади, носіїв, навіть окремої особи – у створенні, передачі та участі у розробці програм, проектів тощо.

Показати роботу носіїв, спрямовану на підтримку та розвиток елемента (діяльність носіїв – передача знань, зусилля з підтримки елемента).

Показати роботу носіїв у розробці навчальних програм, у роботі з ОЦНТ по плану діяльності з

передачі знань.

ЗВЕРНУТИ ОСОБЛИВУ УВАГУ, що саме носії є головними у підтриманні елемента і яким чином це відображено в програмах.

7 грудня 2018 року створено Державну установу Всеукраїнський центр вишивки та килимарства.

17чол.-носії вишивки працюють у Центрі та активно проводять майстри- класи та просвітницьку роботу по збереженню і популяризації цього  елемента  (ремесла)

Безносюк Олена Іванівна-старший науковий співробітник центру-автор шкільних підручників з трудового навчання для 5-9 класів. Головною темою 6 класу є вишивка. 9клас –етнодизайн,як приклад розглядаються роботи майстрів вишивки та килимарства Решетилівки.

 

Мельничук Юрій Олексійович – старший науковий співробітник центру – постійно читає лекції,проводить майстер класи по вишивці для різних вікових груп населення.Зібрав велику колекцію старовинних сорочок,рушників з Полтавського регіону оздобленних білою вишивкою,яку періодично виставляємо в Центрі.Цю виставку відвідало біля 4000тис.людей у2019р.

 

Освіта: показати процес, спрямований на постійне відтворення та передачу знань і навичок, необхідних для охорони нематеріальної культурної спадщини.

 

 

 

 

А. Формальна, яка передбачає програму

 

 

 

 

 

 

 

Б. Неформальна

УВАГА!!!!

Зазначити види освіти:

А. формальну, яка має під собою програми: школа, дитячий садочок, училище тощо.

В. неформальну: заняття майстер-учень, мама-дочка/син, бабуся-онук, а також майстер-класи, які спрямовані на підвищення інтересу до подальшого вивчення. (ТОБТО, ПЕРЕДАЧА ЗНАНЬ ЯК ОСНОВНИЙ ЕЛЕМЕНТ ОХОРОНИ впродовж  2018-2020 рр.)

 

 

 

Показати всі освітні заклади, де є програми з вивчення елемента – садочок, будинок творчості для дітей, училище тощо;

Семінари, які організовували ОЦНТ, Управління/Департаменти, УЦКД, Музеї та інші установи, спрямовані на інформування про елемент чи про НКС упродовж  2018- 2020 рр.

 

На прикладі двох-трьох носіїв показати передачу знань майстер-учень (може бути від мами до дочки, онучки, чи просто зацікавленої особи) впродовж  2018- 2020  рр.

Увага! Слід зазначити, що це тривалий процес, не розрахований на миттєвий результат, тому навіть невелика кількість учнів, які продовжують практикувати елемент надалі – це успіх!!!

Формальна освіта:

-Решетилівський художній ліцей –Державний навчальний заклад

-Опорний заклад «Решетилівський ліцей ім.І. Л. Олійника»

-Будинок дитячої та юнацької творчості Решетилівської міської ради

-Дитяча школа мистецтв Решетилівської міської раді

 

Неформальна освіта:

 

-Всеукраїнський центр вишивки та килимарства

 

Передача знань:

-- Заслуженного майстра народної творчості України, лауреата обласної премії ім.Панаса Мирного,володарки сертифікату «світовий майстер» м.Сеул Корея 2007 р.,  члена Національної спілки майстрів народного мистецтва України Вакуленко Надії Вікторівни

 

-- Заслуженного майстра народної творчості України, лауреата обласної премії ім.Панаса Мирного, .,  члена Національної спілки майстрів народного мистецтва України, члена спілки художників України Пілюгіної Лариси Михайлівни

 

-- Заслуженного майстра народної творчості України, Кавалера ордена «Княгині Ольги ІІІ ступеня» лауреата обласної премії ім.Панаса Мирного,  члена Національної спілки майстрів народного мистецтва України Іпатій

--Члена Національної спілки  майстрів народного мистецтва України –Кісь Алли Володимирівни.

 

 І ще багато інших майстрів,які передавали і передають свої знання та вміння своїм дітям,онукам та учням.

 

 

Показати, що елемент не відірваний від середовища, є живим (практикується щоденно – або період, зазначений у картці)

Показати використання елемента, як зазначено в Обліковій картці, але в розвитку впродовж  2018-2020 рр.

 

Особливо зверніть увагу на те, що елемент практикується у середовищі, де був зафіксований, також проводиться його дослідження,  інвентаризація простору навколо нього – вживання, легенди, описи тощо, можна назвати дослідження для подальшої інвентаризації.

 

В Решетилівці 100 років працювала фабрика художніх промислів, де виготовлялись вишиті вироби,тому традиційно склалося,що ремеслом вишивки  займаються сім’ями і ці знання передаються з покоління в покоління. Члени сім’ї Вакуленко та Пілюгіних досконало володіють  ремеслом вишивки.

 Технологія вишивки білим по білому у 2017 року внесено до Національного переліку НКС. 7 грудня 2018 року створено Державну установу Всеукраїнський центр вишивки та килимарства -- Центр створено з метою збереження, популяризації відродження вишивки, як найстаріших ремесел України, що розвиваються лише в історичних осередках вишивки  країни.

Українською мовою: державна установа «Всеукраїнський центр вишивки та килимарства»;

англійською мовою: The All-Ukrainian Center of   Embroidery and Carpet Weaving.

1.4. Скорочене найменування Центру:

- українською мовою: Всеукраїнський центр вишивки та килимарства(ВЦВК);

- англійською мовою: The All-Ukrainian Center of Embroidery and Carpet Weaving(AUСЕСW).

Центр створений з метою, відродження, збереження і розвитку народних художніх промислів вишивальної спадщини, а також комплексного вивчення вишивки  як феномену людської цивілізації; відродження та збереження традицій  вишивки, які є найстарішим художнім ремеслом; заохочення креативного підприємництва, що має великий стратегічний потенціал для сталого  і комплексного зростання всієї  країни в цілому; проведення  в цій галузі фундаментальних наукових досліджень, спрямованих на одержання нових знань про закономірність виникнення й розвитку вишивки, його роль і місце в традиційно-побутовій і сучасній культурі українців та інших народів світу; проведення прикладних наукових досліджень, спрямованих на одержання нових знань про сировину та вироби з неї, їх використання для примноження національного багатства Української держави; збереження та використання пам’яток вишивки, розвиток  цих ремесел в усіх його вимірах з притаманними йому смисловими, формоестетичними й художніми ознаками, певною сферою соціального функціонування, роллю й місцем у забезпеченні матеріально-духовних потреб людського суспільства; національне художньо-естетичне навчання й виховання дітей і підлітків, залучення громадян до національної й світової історико-культурної спадщини.

Основними видами діяльності Центру, як закладу народних художніх промислів є:

 збереження і розвиток особливостей певних народних художніх промислів;

 дотримання й удосконалення традиційних технологій виготовлення виробів та сувенірної продукції народних художніх промислів;

 відродження, збереження та розвиток народних художніх промислів, як важливої складової духовної культури українського народу;

 створення умов для підвищення кваліфікації та творчої активності майстрів, народних художніх промислів шляхом сприяння творчому варіюванню при виготовлені виробів та  суверенірів народних художніх промислів;

 забезпечення випуску виробів та сувенірної продукції народних художніх промислів відповідно національної самобутності місцевих традицій і народного мистецтва.

            . Основними завданнями діяльності Центру є:

             сприяння відродженню духовності українського народу, консолідації української нації й розвитку її самосвідомості;

             виховання в населення поваги до національних святинь, до культурної спадщини українців та інших народів світу;

             повернення людей до джерел народного життя, до витоків рідної духовності;

             плекання творчого потенціалу й формування національного художнього мислення;

 наукове вивчення вишивки на території України та зарубіжних країн від найдавніших часів до наших днів, як суттєвого компонента традиційної й сучасної культури;

             проведення комплексних заходів для практичного застосування отриманих результатів різних видів досліджень у народному побуті та для гармонізації повсякденного життя українців;

             популяризація української вишивки  і наукових знань про найстаріші українські ремесла;

             формування інформаційного банку даних про вишивку;

             видання наукових праць  народних художніх промислів вишивальної спадщини;

             участь у підготовці наукових кадрів дослідників-ремесел, музеєзнавців, культурологів;

             збирання, збереження, атрибуція, реставрація, реконструкція й експозиційний показ виробів історії та культури, що висвітлюють історичний розвиток вишивки  на території України;

             виготовлення виробів і сувенірної продукції оздоблених художньою національної вишивкою (одяг, інтер’єрно-обрядові тканини, головні убори,  столовий та постільний асортимент).

             

Наукова діяльність

            Центр працює над розв’язанням таких наукових проблем:

             генезис і еволюція вишивки  на території сучасної України;

             основні закономірності розвитку технічних знань у вишивці;

             еволюція орнаменту, інструментів і технології виконання вишивки;

 систематизація давніх зразків вишивк, їх аналіз та інтерпретація;

 історія розвитку вишивки  різних регіонів України;

 особливості складання і розвиток професіональної обрядовості майстрів вишивки;

 тенденції сучасного розвитку мистецтва вишивки;

 мистецтвознавчий аналіз творів вишивки, творчості народних майстрів і художників цього ремесла;

 особливості розвитку та побутування вишивки серед локальних груп українців, що проживають за межами України;

 складання картографічного «Атласу української вишивки» (осередки, інструменти, асортимент, термінологія, звичаєвість);

 історія славетних українських родів, династій окремих майстрів цього ремесла;

 принципи і методи наукової реставрації та історичної реконструкції вишивки;

 колекції української вишивки: історія та принципи формування;

 формування джерельної бази досліджень та експозиційно-фондової роботи. Пошуково-збиральницька робота співробітників структурних підрозділів має забезпечувати формування інформаційного банку даних про вишивку України та зарубіжних країн;

 участь та організація регіональних, національних і міжнародних наукових симпозіумів, конгресів, конференцій, семінарів та інших наукових заходів з проблематики цього ремесла, народознавства, народного мистецтва;

 забезпечення влиття інформаційного банку даних у світовій науковий загальнокультурний процес;

 пропагування та поширення культурно-освітніх, наукових, науково-технічних досягнень виконання і розвитку вишивки, внеску України в розвиток світової культури і мистецтва;

 реалізація наукової інформаційної програми, насамперед, через свої наукові, культурно-освітні, науково-допоміжні структурні підрозділи;

 налагодження рівнів та рівноправних відносин з науковими, науково-технічними, музейними, культурологічними, навчальними організаціями, іноземними та міжнародними науковими, музейними, навчальними, мистецькими товариствами і об’єднаннями, якщо ці відносини не суперечать законодавству України.

Наукова діяльність Центру реалізується через його наукові структурні підрозділи.

Культурно-просвітницька діяльність

            Центр формує фондові колекції етнографічних, мистецьких, документальних та інших матеріалів, що мають відношення до вишивки, забезпечує їх зберігання, консервацію та реставрацію.

            Результати наукових досліджень працівників Центру відображаються у постійних і тимчасових експозиціях:

             створення етнопарку – експозиції традиційного побуту майстрів вишивки, що відтворює ремесло в природно-історичному середовищі його побутування, розкриття особливості традиційного побуту майстрів. У експозиції відтворюються дворища, садиби майстрів, ремісничого обладнання з різних історико-етнографічних зон України, які виявляють регіональні ознаки життя та праці майстрів;

             виконання функції науково-методичного центру для музеїв даного профілю, зокрема надання методичної і практичної допомоги державним і приватним музеям у створенні експозицій, музеєфікації вишивальної спадщини;

             проведення національних симпозіумів вишивк, всеукраїнських міжнародних фестивалів, національних виставок і конкурсів з вишивки;

             демонстрація технічних прийомів роботи вишивальниці, у тому числі процеси виготовлення виробів, а також влаштовуються майстер-класи, літні школи для школярів і молоді. На території Центру також функціонує Національна галерея експонатів виробів оздоблених вишивкою;

             організація екскурсійного обслуговування відвідувачів Центру здійснюється згідно з правилами визначеними його адміністрацією;

             організація регіональних, національних та міжнародних виставок в Україні  та інших країнах світу для популяризації вишивальної спадщини України;

             участь у міжнародному науковому й культурно-мистецькому співробітництві на основі двохсторонніх і багатосторонніх угод, розробки і реалізації міжнародних програм, участі у фахових міжнародних заходах, у програмах підвищення кваліфікації і стажування.

 

 В Решетилівці побутує легенда,що назва поселення пішла від способу виконання техніки вишивки «прорізний прутик» при виконанні цієї техніки вирізаються нитки тканини,тобто решетять тканину—Решетилівка.

 

 

 

Гендерне питання

Зазначити, що впродовж 2019-2020 рр. проводиться робота щодо гендерного спрямування, яке в подальшому ляже в проекти щодо гендеру – рівного доступу до оволодіння знаннями. (Наприклад: кількість хлопчиків, які займаються вишивкою, ткацтвом та інше, або кількість дівчат, які займаються бортництвом).

Вакуленко Олександр, Забора Сергій;

В процентному співвідношенні – 4%

 

Елемент НКС та навколишнє середовище

Зазначити проекти (основні у 2018,2019,2020 роках), які інтегровані в культурне життя, досліджують вплив на формування навколишнього середовища, зокрема ринку ремесел, гуртків, шкіл, вивчення традицій, туристичних маршрутів, тощо)

Наприклад: Проект «Від насінини до тканини», який здійснюється Музеєм Кролевецького ткацтва, спрямований на дослідження впливу на навколишнє середовище, а також на те, як впливають кліматичні зміни на елемент; таке дослідження, що проводиться власне носіями та установою (Музеєм,) розраховане на тривалий час; цього року розпочався 2 етап, по завершенні проекту буде опублікований звіт, проміжкові результати стисло за два роки будуть опубліковані на сайті наприкінці року (Кролевець)  

 

Утворення ВЦВК стає основою для нового проекту туристичного спрямування в якому будуть тісно співпрацювати три потужних осередка художнього промислу:

Петриківка-петриківський розпис;

Решетилівка-вишивка та килимарство;

Опішня-гончарство

 

Показати залучення осіб, які здійснюють практичну діяльність в області нематеріальної культурної спадщини, носіїв до організації виставок, лекцій, семінарів, дискусій, круглих столів, тощо.

Перелік виставок:

А. Зазначити носіїв, які брали участь в організації, виставляються, впродовж  2018- 2020 рр.

Б. Зазначити виставки, де експонувалися роботи носіїв елемента впродовж  2018- 2020  рр.

Відповідну інформацію надати по круглих столах, семінарах і т.д.

 

А.

Пілюгіна Л.М.;Вакуленко Н.В.; Вакуленко О.С.; Кісь А.В.;

Коршунова О.В.; Іпатій Н.І., Пілюгіна О.Є.,Пилипенко А.Ю., Тушко Ю.С., Тарасюк А.

  Б.

Персональні виставки Коршунової О.В.,родини Пілюгіних, Вакуленко в Полтавському літературно меморіальному музеї Панаса Мирного, Полтавському літературно меморіальному музеї В.Г.Короленка.

1.      Всеукраїнська виставка традиційного народного мистецтва «Кращий твір року 2018». Національна спілка майстрів народного мистецтва України м. Київ

2.            Персональна виставка Ніни Іпатій «Білим по білому» у Національному центрі народної культури «Музей Івана Гончара»

3.            Виставка творів молодих майстрів стипендіатів Президента України червень - липень, 2018 р. у Полтавському краєзнавчому музеї імені Василя Кричевського ;

4.            Великодня виставка творів майстрів Полтавського осередку НСМНМУ у Полтавському краєзнавчому музеї імені Василя Кричевського  березень квітень у 2018 та 2019 рр.

5.            Виставка «Різдвяний вернісаж» творів майстрів полтавського осередку НСМНМУ у відділі мистецтв Полтавської Обласної Універсальної Наукової бібліотеки імені І. П. Котляревського грудень січень 2018- 2019 рр.

6.            15 серпня до 27-ї річниці Незалежності України в м. Київ в рамках Всеукраїнського експо – проекту «Мистецькі жнива» презентація кращих майстрів народного мистецтва Полтавської області - «Духовні простори»;

7.            14 вересня 2018 р. в рамках II міжнародного фестивалю документального патріотичного кіно «КіноДок» м. Полтава;

8. Виставка «Воєнно - польовий Арт» Полтавський краєзнавчий музей імені Василя .Кричевського

9. Решетилівські майстри у Нових Санжарах-презинтація –виставка

10. Персональна виставки робіт Лариси Пілюгіної «Життя розквітле на полотні» м. Решетилівка

 

 

 

Показати залучення всіх зацікавлених сторін в існуванні елемента, як живої спадщини в процесі його розвитку

Показати, яким чином розвивається елемент, як беруть участь у його розвитку усі сторони – носії, ОЦНТ, органи влади тощо – впродовж 2018- 2020  рр.(фінансування, організаційна підтримка, консультації, програми тощо)

Працівники ОЦНТ КОР сприяють участі носіїв елементу НКС «білим по білому» на міжнародних всеукраїнських та обласних культурно-мистецьких заходах. Твори майстрів та майстер – класи по вишивці  носіїв елемента були представлені на таких обласних фестивалях, святах, та етнофестивалях:

-«Різдвяна феєрія» в м. Полтава;

-«Воскресни, Писанко!» в м. Карлівка;

-«Решетилівська весна» в смт. Решетилівка;

-«Гелон – Фест» в с.Більськ Котелевського району.

-«Купальські ігри на батьківщині Миколи Гоголя» у с. Гоголево    Шишацького району;

-День міста Зіньків.

Обласне свято «Маріїна долина» у с. Черняківка Чутівського району;

-Відзначення дня  народження М.В.Гоголя Національному музеї-заповіднику Миколи Гоголя в с. Гоголево Шишацького району;

-Обласний музичний фестиваль «Чарівна симфонія козацтва» в с. Омельник Кременчуцького району;

Елемент «Технологія виконання вишивки «білим по білому» був представлений Пілюгіною Л. на  фестивалі української культури в Барселоні,Іспанія (2018 р.), Машинець Є. на міжнародному фестивалі культур в Італії (2019 рр.).

Працівники ОЦНТ КОР організовують колективні та персональні вставки творів носіїв елементу. Створюють умови для проведення майстер-класів на обласних культурно-мистецьких заходах. ОЦНТ КОР видають каталоги творів носіїв та матеріалів наукових конференцій, що висвітлюють проблематику елементів НКС  у тому числі.

Інформування широких верств населення про елемент відбувається через виступи працівників ОЦНТ КОР в обласних радіо та ТВ програмах, інтерв’ю для всеукраїнських та обласних періодичних та Інтернет видань, висвітлення новин стосовно елементу на сайті ОЦНТ КОР та у соціальних мережах.

 

Показати процес інформування про значення і цінності нематеріальної культурної спадщини – елемента

 

Присутність елемента в інформаційному просторі: – передачі на ТВ, радіо, лекції, виступи, FB, сайт тощо.

Мета: показати, як усі зацікавлені сторони популяризували елемент, поширювали знання про нього впродовж  2018-2020 рр.

Юрій Мельничук – старший науковий співробітник ВЦВК –про знаки української вишивки https://www.youtube.com/watch?v=Mg9i_E6NNEI https://www.youtube.com/watch?v=jmiDmYO1amQ https://www.youtube.com/watch?v=5zVTKn5WeF4 

https://authenticukraine.com.ua/blog/tehnologia-vikonanna-visivki-bilim-po-bilomu-dopracovanij

    https://www.youtube.com/watch?v=XRYKoOIwcs4

https://www.youtube.com/watch?v=nrfSJXI0DDs https://www.youtube.com/watch?v=pl2wbzowqgc

https://www.youtube.com/watch?v=ocTjb_hLaAU

https://www.youtube.com/watch?v=DQdcmE151js

https://www.youtube.com/watch?v=QxzsujdF5Uk

https://www.youtube.com/watch?v=8LhH4yGe4vI

https://www.youtube.com/watch?v=8LhH4yGe4vI

 https://www.youtube.com/watch?v=gigk9N8ORK4

https://www.youtube.com/watch?v=IRsSfcj7nIc

https://www.youtube.com/watch?v=6nZ96gYFpXE

https://www.youtube.com/watch?v=MCLtWzAf6rA

https://www.youtube.com/watch?v=k2POptMYvG8

https://www.youtube.com/watch?v=2ZDJC7H6kdw

https://www.youtube.com/watch?v=YkwU-fZjHNs

https://www.youtube.com/watch?v=zWDMMgqbujM

https://www.youtube.com/watch?v=LX6jYuq4LkQ

https://www.youtube.com/watch?v=HRjzUf8GuwA

https://www.youtube.com/watch?v=wInRaNjOS90

https://www.youtube.com/watch?v=tozmCIaNoVU

https://poltavaopen.com/vt/27

 

Показати роботу закладу/закладів, які займаються документацією стосовно елемента нематеріальної культурної спадщини і процес спрощення доступу до даних

Експедиції

Дослідження

Видання

 

Наприклад:

Робота Музею Кролевецького ткацтва, Сумського художнього музею ім.  Онацького. «Кролевецькі рушники XIX - початку ХХ століть» - альбом-каталог, унікальне видання, створене за підтримки управління культури Сумської облдержадміністрації, щоб його створити, було потрібне документування та дослідження.

ОСОБЛИВУ увагу  приділити документуванню, яке проводилося впродовж  з року внесення елементу -2020  р., не обов’язково з подальшим видавництвом.

З 25 по 27 листопада 2019 року до 105 річчя Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г.Короленка проходив V Міжнародний конгрес «Європейський вектор розвитку українського етнодизайну».  Учасники конгресу завітали і до Решетилівки відвідали і ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ ЦЕНТР ВИШИВКИ ТА КИЛИМАРСТВА –керівник центру Надія Вакуленко ознайомила учасників з виставковою залою центру та розповіла про творчі та наукові здобутки установи за рік існування та плани і перспективи на майбутнє. Гості були приємно враженні створенням такого Центру. Весь колектив ЦЕНТРУ працює над створенням колекції кращих зразків вишивки  всіх регіонів України. Надіємось що найближчим часом Решетилівка стане потужним туристичним осередком Полтавщини.

 

Заходи, які спрямовані на популяризацію

Виставки, майстер-класи, фестивалі, які роблять громада, музеї, ОЦНТ, ГО, інші установи,  впродовж  2018-2020 рр.

Починаючи з 1995року щорічно крім2020 проводиться обласне свято «Решетилівська весна» 2018-2019рр.свято тривало три дні. Традиційно у виставковій залі  мистецького будинку «Оберіг» свої кращі роботи представляють майстри Решетилівки. У 2019р.виставка приватної колекції Юрія Мельничука відкрилася і у виставковій залі ВЦВК. Також Юрій 18-19травня 2019р. провів декілька змістовних лекцій по темі вишивки.  Фестиваль «Решетилівська весна 2019» відвідало більше 10 тисяч людей.

 

Обмін досвідом

Участь майстрів у виставках, обмінні поїздки, зустрічі майстрів тощо, впродовж  2018-2020 рр.

--Вакуленко Олександр в липні 2018р. роботи решетилівських майстрів демонстрував на 52-му фестивалі»Джаковачі везові» в м. Джаково Хорватія

--Пілюгіна Л.М.в вересні  2018р. роботи решетилівських майстрів 4-му Міжнародному фестивалі української культури «Ukrania Fest» м.Барселона Іспанія

--Вакуленко Н.В.,Вакуленко О.С.,Тушко Ю.С. Кісь А.В.,Новак І.П. та начальник відділу культури та туризму Гудзь С. В. прийняли участь у фестивалі народноі творчості в м.Глухів Сумська обл.

--2018-2019 рр. участь решетилівських майстрів у фестивалі «Петриківський дивоцвіт» Петриківка Дніпропетровщина ВакуленкоН.В. ,Вакуленко О.С.,Тушко Ю.С. Кісь А.В. та начальник відділу культури та туризму Гудзь С. В.

--Вакуленко О. С. Міжнародний фестиваль українського фольклору

 --ВЦВК прийняв участь у фестивалі «Слива Фест» -вересень 2019 р. Опішня

 

 

Публікації

Перелік публікацій про елемент: що зроблено впродовж  2018-2020 рр.

Безносюк О.І. УДК 311. 3:318. Тези. Розбудова українського туристичного продукту в рамках виконання програми зі збереження національної нематеріальної культурної спадщини. Збірка праць V Міжнародної науково-практичної конференції «Відкриті еволюціонуючі системи», №42, ст.11. !9-21.05. 2020.

--Безносюк О.І. УДК 911.385. Стаття. Нематериальное культурное наследие как инструмент создания туристического продукта и источник социально-экономического развития местных общин. Полесский государственный университет журнал «ТУРИЗМ И ГОСТЕПРИИМСТВО» № 1, 2020, ст. 28-37, ISSN 2524-2385 (ONLINE), ISSN 2410-3810 (PRINT). Червень 2020.

--Безносюк О.І. Тези. Вишивка білим по білому та традиції використання рослинного орнаменту в килимарстві Решетилівщини – молодий та перспективний туристичний бренд. Збірка публікацій ІІ Всеукраїнської науково-практичної інтернет конференції «Туристичний бренд як фактор формування позитивного іміджу України на світовому ринку».Ст. 117-121.Травень 2020.

 

 

 

Зазначити посилання, на заклади, установи, які займаються чи інформують про елемент

 ГО, музеї, сторінку на FB чи сайт, ОЦНТ, училище, садочок тощо.

29 вересня 2019р. народний театр танцю «Гагмонія» Решетилівського районного будинку культури,який співпрацює з «Всеукраїнським центром вишивки та килимарства», виступив з дебютним показом на Всеукраїнському фестивалі мод «Top poin 2019» та гідно представили колекцію виробів «минуле і сучасність» Всеукраїнського центру вишивки та килимарства і заслужено отримали Диплом у номінації «Відкриття року»

-- У жовтні 2019р. створено 3D тур по м. Решетилівка із оглядом виставкової зали ЦКД «Оберіг» відділу вишивки і килимарства краєзнавчого музею та виставкової зали Всеукраїнського центру вишивки та килимарства. https://poltavaopen.com/vt/27

12 листопада 2019 р. майстри вишивки  ВЦВК провели майстер –класи для  викладачів гуртків Кобеляцького  районного будинку дитячої та юнацької творчості.

--27-30 жовтня 2019 Вакуленко Н.В.-керівник ВЦВК та Кісь А.В.-заступник керівника ВЦВК (вони і носії елемента) взяли участь у Всеукраїнському семінарі-практикумі з питань символіки та семантики в українській культурі «Зрима пісня України»,що проходив у м. Одеса.

 

ОЦНТ КОР - http://narodna-tvorchist.poltava.ua/

ОЦНТ КОР FB https://www.facebook.com/ocnt.poltava

Всеукраїнський центр вишивки та килимарства https://www.facebook.com/VSEUKRAINSKYITSENTR/

Решетилівський художній професійний ліцей - http://resh-hud-lic.ucoz.net/

 

 


Надрукувати   E-mail